Contact met Hometown
Wil je wat weten over Homtown, of kunnen we je ergens mee helpen? Bel, of mail ons dan, of vul ons contactformulier in. Wij staan voor je klaar!
Contactgegevens
Visschersplein 160 K1
3511 LX Utrecht
info@hmtwn.nl
Wil je wat weten over Homtown, of kunnen we je ergens mee helpen? Bel, of mail ons dan, of vul ons contactformulier in. Wij staan voor je klaar!
Visschersplein 160 K1
3511 LX Utrecht
info@hmtwn.nl
Vul het onderstaande contactformulier in als je vragen over Hometown Beheer.
Voor je ons benadert, kijk even of je hier al een antwoord vindt op je vraag.
Dit is, grotendeels, bepaald in het ‘Besluit Kleine Herstellingen’. Deze vind je in je huurdersportaal bij jou bestanden. Kan je niet vinden wie verantwoordelijk is voor de reparatie of twijfel je? Meld je onderhoud dan in je portaal en wij zullen het beoordelen.
Heb je geen verwarming of warm water? Controleer op de ketel wat mogelijk het probleem is voordat je de monteur inschakelt. Dit kan voorkomen dat je de voorrijkosten zelf moet betalen.
Je CV ketel hangt meestal in de hiervoor bestemde kast. De meest voorkomende locatie:
CV Ketel bijvullen
Je CV ketel heeft altijd een meter welke de druk op het systeem weergeeft. Deze moet in het groen staan (meestal 1.4 tot 2 bar). Staat de meter lager, dan moet de ketel bijgevuld worden. Hoe je de ketel moet bijvullen kun je gemakkelijk vinden op google. Zoek op merk+type+bijvullen.
Radiatoren ontluchten
Als je wel warm water uit je kraan krijgt, maar geen warme radiatoren hebt dan kan het zijn dat het systeem moet worden ontlucht. Meestal gaat dit gepaard met een tikkend geluid uit de verwarmingen. Ontluchten van je radiatoren doe je zo:
Er wordt een foutmelding weergegeven, wat moet ik doen?
Een CV ketel geeft pas een foutmelding weer in het bedieningspaneel als er iets mis is. Het kan helpen door deze storing op te zoeken op Google door te zoeken naar het merk + type + de foutcode. Als je CV een foutmelding geeft die je niet zelf kan oplossen, meld deze dan via je huurdersportaal met merk, type, foutcode en eventueel beeldmateriaal. Wij zullen je dan zo snel mogelijk helpen.
Hoe je de huur moet opzeggen bij de je verhuurder staat genoemd in je huurovereenkomst. Vaak gebeurd dit door een email of brief te sturen naar je verhuurder met hierin de aankondiging. Zorg er wel voor dat je een bevestiging van je opzegging krijgt.
Helaas gebeurd het wel eens dat je jouw slot niet meer open krijgt of dat je sleutel is afgebroken waardoor je niet naar binnen kan. Nog vervelender is het natuurlijk als wij gesloten zijn, maar dit is geen calamiteit en je hoeft hiervoor ook niet het noodnummer te bellen. Indien het buiten kantooruren is kun je een slotenmaker bellen en zij helpen je verder. Slotenmakers rekenen vaak buitensporige tarieven voor hun diensten dus let goed op welke je neemt. De kosten zijn in deze gevallen altijd voor jezelf. Als het slot wordt vervangen door een slotenmaker dien je de beheerder en/of eigenaar z.s.m. een reserve sleutel te geven. Als de eigenaar weer zijn eigen slot/cilinder wilt plaatsen worden deze kosten ook verhaald op de huurder.
Jazeker! Al onze woningen beschikken over een werkende ISRA of CAI verbinding (of beide). Dit wordt ook wel het 'Abonnee Overname Punt' genoemd. Meestal vind je deze in je meterkast, groepenkast, bezemkast of in je woonkamer. Je kan een AOP aan de volgende punten herkennen:
- CAI (Ziggo): Groene kabel
- ISRA (KPN, etc.): Blauwe kabel
Muizen en ander ongedierte trekken snel naar binnen wanneer het buiten koud wordt. Het is daarom, zeker in de winter, van belang dat je jouw woning schoon houdt. Probeer zo min mogelijk etensresten te laten staan en bewaar al je voedingswaren in plastic of metalen bakken. Ook als de verpakking nog gesloten is raden wij je altijd aan om de deze in bakken te bewaren. Daarbij is het van belang om eventuele kleine gaatjes dicht te maken. Dit kan je makkelijk zelf doen met kit of ander geschikt materiaal. Wanneer er een potlood doorheen past, past er ook een muis doorheen.
Kom je nog steeds niet van het ongedierte af dan kun je de ongediertebestrijding contacten. Let op, de kosten hiervan zijn voor jezelf. Zodra de ongediertebestrijding aan ons terugkoppeling geeft dat het om een constructiefout gaat zullen we de eigenaar hierover berichten en bepalen wat te doen.
Onderhoud meld je in je huurdersportaal. Het is voor ons en het onderhoudsteam fijn als je zo duidelijk mogelijk de situatie beschrijft en daarbij beeldmateriaal upload. Gaat het om apparatuur, vergeet dan het typenummer niet. We kunnen je sneller helpen met meer informatie.
Klik hier voor ons meldingsformulier voor urgente kwesties. Voor veel van je vragen kun overigens ook terecht bij Alexia, onze nieuwe virtuele collega
Voor veel van je vragen kun je nu ook terecht bij Alexia, onze nieuwe virtuele collega. Heb je een urgente situatie maar kan het wel wachten tot na het weekend, meld het onderhoud dan nu alvast via je huurdersportaal, of via ons meldingsformulier voor urgente kwesties. Wij pakken het dan z.s.m. op.