Contact met Hometown


Wil je wat weten over Homtown, of kunnen we je ergens mee helpen? Bel, of mail ons dan, of vul ons contactformulier in. Wij staan voor je klaar!



Contactgegevens

Visschersplein 160 K1
3511 LX Utrecht

info@hmtwn.nl

Contactformulier

Vul het onderstaande contactformulier in als je vragen over Hometown Beheer.


Veelgestelde vragen

Voor je ons benadert, kijk even of je hier al een antwoord vindt op je vraag.

Wat moet ik als huurder zelf repareren en waarvoor kan ik jullie contacteren?

Dit is, grotendeels, bepaald in het ‘Besluit Kleine Herstellingen’. Deze vind je in je huurdersportaal bij jou bestanden. Kan je niet vinden wie verantwoordelijk is voor de reparatie of twijfel je? Meld je onderhoud dan in je portaal en wij zullen het beoordelen.

Ik heb een probleem met mijn CV, wat nu?

Heb je geen verwarming of warm water? Controleer op de ketel wat mogelijk het probleem is voordat je de monteur inschakelt. Dit kan voorkomen dat je de voorrijkosten zelf moet betalen.

Je CV ketel hangt meestal in de hiervoor bestemde kast. De meest voorkomende locatie:

  • In de hal
  • In het toilet
  • In de keuken
  • In de bezem/gangkast

CV Ketel bijvullen

Je CV ketel heeft altijd een meter welke de druk op het systeem weergeeft. Deze moet in het groen staan (meestal 1.4 tot 2 bar). Staat de meter lager, dan moet de ketel bijgevuld worden. Hoe je de ketel moet bijvullen kun je gemakkelijk vinden op google. Zoek op merk+type+bijvullen.

  1. Zet de thermostaat uit en wacht ongeveer een kwartier;
  2. Trek de stekker van de CV-ketel uit het stopcontact (let op: heb je een digitaal display in plaats van een analoge drukmeter? Laat dan de stekker in het stopcontact);
  3. Vlakbij je cv-ketel zul je een waterkraan vinden. Sluit hier een slang op aan;
  4. Houd de slang omhoog en laat deze zo vol mogelijk met water lopen, vóórdat je de slang aansluit op de cv-ketel. Sluit de kraan weer;
  5. Sluit de volle vulslang aan op de vulkraan van de CV-ketel. Zet daarna eerst de waterkraan open, daarna pas de vulkraan van de cv-ketel;
  6. Laat de kranen open totdat de waterdruk 1,5 tot 2 bar is;
  7. Wacht tot de drukmeter tussen de anderhalf en twee bar staat. Draai eerst de vulkraan dicht, daarna de waterkraan;
  8. Koppel de slang los. Houd hier een emmer onder om het water in de slang in op te vangen;
  9. Zet de CV-ketel weer aan door de stekker in het stopcontact te steken;
  10. De CV-ketel is bijgevuld.

Radiatoren ontluchten

Als je wel warm water uit je kraan krijgt, maar geen warme radiatoren hebt dan kan het zijn dat het systeem moet worden ontlucht. Meestal gaat dit gepaard met een tikkend geluid uit de verwarmingen. Ontluchten van je radiatoren doe je zo:

  1. Draai alle radiatoren in huis volledig open.
  2. Zet de thermostaat gedurende 10 minuten op minimaal 25 graden Celsius. De lucht verzamelt zich nu bij de ontluchtingsventielen.
  3. Zet de thermostaat na 10 minuten zo laag mogelijk zodat de cv-ketel stopt met verwarmen.
  4. Draai na 10 minuten de radiator knoppen dicht.
  5. Je kunt de radiatoren nu ontluchten. Gebruik hiervoor een ontluchtingssleutel. Begin bij de laagst geplaatste radiator in huis en werk naar boven toe. Houd een absorberende doek bij het ontluchtingsventiel.
  6. Draai het ventiel voorzichtig open, tegen de klok in. Zodra er water ontsnapt, draai je het ventiel weer dicht. Het water kan troebel of zelfs zwart zijn: dit is niet erg.
  7. Draai alle radiator knoppen in huis weer open.
  8. Zet de thermostaat weer aan en controleer na 10 minuten of de waterdruk in de cv-ketel  minimaal 1,6 bar is.

Er wordt een foutmelding weergegeven, wat moet ik doen?

Een CV ketel geeft pas een foutmelding weer in het bedieningspaneel als er iets mis is. Het kan helpen door deze storing op te zoeken op Google door te zoeken naar het merk + type + de foutcode. Als je CV een foutmelding geeft die je niet zelf kan oplossen, meld deze dan via je huurdersportaal met merk, type, foutcode en eventueel beeldmateriaal. Wij zullen je dan zo snel mogelijk helpen.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

Hoe je de huur moet opzeggen bij de je verhuurder staat genoemd in je huurovereenkomst. Vaak gebeurd dit door een email of brief te sturen naar je verhuurder met hierin de aankondiging. Zorg er wel voor dat je een bevestiging van je opzegging krijgt.

Ik ben mijn sleutel kwijt / mijn slot werkt niet meer en ik kan niet naar binnen

Helaas gebeurd het wel eens dat je jouw slot niet meer open krijgt of dat je sleutel is afgebroken waardoor je niet naar binnen kan. Nog vervelender is het natuurlijk als wij gesloten zijn, maar dit is geen calamiteit en je hoeft hiervoor ook niet het noodnummer te bellen. Indien het buiten kantooruren is kun je een slotenmaker bellen en zij helpen je verder. Slotenmakers rekenen vaak buitensporige tarieven voor hun diensten dus let goed op welke je neemt. De kosten zijn in deze gevallen altijd voor jezelf. Als het slot wordt vervangen door een slotenmaker dien je de beheerder en/of eigenaar z.s.m. een reserve sleutel te geven. Als de eigenaar weer zijn eigen slot/cilinder wilt plaatsen worden deze kosten ook verhaald op de huurder.

Is er een Ziggo- of KPN-aanlsuiting in mijn woning te vinden?

Jazeker! Al onze woningen beschikken over een werkende ISRA of CAI verbinding (of beide). Dit wordt ook wel het 'Abonnee Overname Punt' genoemd. Meestal vind je deze in je meterkast, groepenkast, bezemkast of in je woonkamer. Je kan een AOP aan de volgende punten herkennen:

- CAI (Ziggo): Groene kabel
- ISRA (KPN, etc.): Blauwe kabel

Ik heb last van muizen of ander ongedierte, wat te doen?

Muizen en ander ongedierte trekken snel naar binnen wanneer het buiten koud wordt. Het is daarom, zeker in de winter, van belang dat je jouw woning schoon houdt. Probeer zo min mogelijk etensresten te laten staan en bewaar al je voedingswaren in plastic of metalen bakken. Ook als de verpakking nog gesloten is raden wij je altijd aan om de deze in bakken te bewaren. Daarbij is het van belang om eventuele kleine gaatjes dicht te maken. Dit kan je makkelijk zelf doen met kit of ander geschikt materiaal. Wanneer er een potlood doorheen past, past er ook een muis doorheen.
Kom je nog steeds niet van het ongedierte af dan kun je de ongediertebestrijding contacten. Let op, de kosten hiervan zijn voor jezelf. Zodra de ongediertebestrijding aan ons terugkoppeling geeft dat het om een constructiefout gaat zullen we de eigenaar hierover berichten en bepalen wat te doen.

Hoe meld ik onderhoud?

Onderhoud meld je in je huurdersportaal. Het is voor ons en het onderhoudsteam fijn als je zo duidelijk mogelijk de situatie beschrijft en daarbij beeldmateriaal upload. Gaat het om apparatuur, vergeet dan het typenummer niet. We kunnen je sneller helpen met meer informatie.

Ik heb een noodsituatie, wat nu?

Heb je een noodsituatie neem dan telefonisch contact met ons kantoor op. Je kunt ons bereiken op 030 227 2 997.

Ik heb een noodsituatie buiten werktijden, wat moet ik doen?

Heb je een noodsituatie buiten werktijden om, dan kun je ons bereiken op 06-24893875. Heb je een urgente situatie maar kan het wel wachten tot na het weekend, meld het onderhoud dan nu alvast via je huurdersportaal. Wij pakken het dan z.s.m. op.