Hometown voor Huurders


Bij ons huur je met de geruststellende gedachte dat alles goed geregeld is. En heb je vragen of is er iets niet goed, neem dan contact met ons op. Hieronder vind je misschien ook al een antwoord op je vraag en tevens kun je een onderhoudsverzoek indienen.

Onderhoudsvraag

Vul het onderstaande formulier in als er onderhoud aan je woning nodig is, of wanneer er iets defect is of er een storing


Veelgestelde vragen

Voor je ons benadert, kijk even of je hier al een antwoord vindt op je vraag..

Hoe wordt bepaald wat ik als huurder zelf moet repareren?

Grotensdeels is dit in de wet geregeld in het 'Besluit Kleine Herstellingen' (BKH). (Klik hier om te bekijken). Kan je niet vinden wie er verantwoordelijk is voor de reparatie? Neem dan contact op via het Onderhoudsverzoek

Ik heb een probleem met mijn CV ketel buiten kantoortijden. Wat nu?

Heb je geen verwarming of warm water? Controleer op de ketel wat mogelijk het probleem is voordat je de monteur inschakeld. Dit kan voorkomen dat je de voorrijkosten zelf moet betalen.

Je CV ketel hangt meestal in de hiervoor bestemde kast. De meest voorkomende locatie:
- In de hal
- In het toilet
- In de keuken
- In de bezem/gangkast

De stekker van het apparaat uit het stopcontact trekken en er weer in stoppen zorgt ervoor dat de ketel zichzelf reset.

Staat er voldoende druk op het systeem?
Je CV ketel heeft altijd een meter welke de druk op het systeem weergeeft. Deze moet in het groen staan (meestal 1.4 tot 2 bar). Bijvullen doe je op deze manier.

Moet ik mijn CV ketel ontluchten?
Als je wel warm water uit je kraan krijgt, maar geen warme radatioren hebt dan kan het zijn dat het systeem moet worden ontlucht. Meestal gaat dit gepaard met een tikkend geluid uit de verwarmingen. Ontluchten doe je op deze manier.

Wordt er een foutmelding weergegeven?
Een CV ketel geeft meestal een foutmelding weer in het bedieningspaneel als er iets echt mis is. Het kan helpen door deze storing op te zoeken op Google door te zoeken naar het merk + type + de foutcode. Als je CV een foutmelding geeft, zorg dan dat je invult bij je: Onderhoudsverzoek

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

Hoe je de huur moet opzeggen bij de je verhuurder staat genoemd in je huurovereenkomst. Vaak gebeurd dit door een email of brief te sturen naar je verhuurder met hierin de aankondiging. Zorg er wel voor dat je een bevestiging van je opzegging krijgt.

Er is een probleem met mijn slot of sleutel buiten kantoortijd. Wat nu?

Probeer een medewerker van Hometown te bereiken om te kijken naar een oplossing. Een slotemaker inschakelen kan, maar is vaak kostbaar.

Is er een Ziggo- of KPN-aanlsuiting in mijn woning te vinden?

Jazeker! Al onze woningen beschikken over een werkende ISRA of CAI verbinding (of beide). Dit wordt ook wel het 'Abonnee Overname Punt' genoemd. Meestal vind je deze in je meterkast, groepenkast, bezemkast of in je woonkamer. Je kan een AOP aan de volgende punten herkennen:

- CAI (Ziggo): Groene kabel
- ISRA (KPN, etc.): Blauwe kabel